Johor

22:19 As Sweet As Sugar 0 Comments


Johor
Saya selalu berpindah, sebab kerja ayah saya. Memang duduk satu negeri tu x lama.
Darjah 3 - Tingkatan 1 saya pindah ke Johor.
Darjah 3 saya duduk dekat Batu Pahat dan masuk sekola kat SMK Bandar Batu Pahat. Time ni saya dah pakai braces sebab ada case dengan pertumbuhan gigi taring saya. Time tu braces tak popular cam sekarang. Hari2 pergi skola budak2 ejek saya gigi besi.

Pepetang

Kat sekolah ni saya masuk pertandingan melukis. Haha malu nya bila ingat balik. Tak puas hati sebab lukisan x cantik, mintak cikgu saya kertas baru, cikgu x kasi, saya pergi nangis kat situ.

Rumah ni besa sangat, kat belakang ada bilik untuk pembantu rumah dalam 5 bilik. Mak saya buat jadi store. Pepetang saya dengan adik saya amik ubat nyamuk, cucuk dalam botol. Buat bom asap. Haha Yang best nye memang berasap bilik store tu berperang dengan nyamuk.

Saya ada bantal busuk, G toilet berak bawak bantal busuk, makan bawak , mandi pun bawak, pegi sekolah petang pun saya bawak. letak dalam beg sekolah. Satu hari tu mak saya dah geram sangat sebab rimas. Die amik bantal busuk saya, die koyakkan kain tu pastu isi tu plak die amik simpan. boleh buat benda lain katanya. Die bakar kulit bantal busuk tu depan saya. Saya meraung gile. lepas tu amik isi bantal tu, koyakkan baju tido adik saya and start jahit sarung baru. Masukkan balik isi yang lama. Setia pada yang satu tau.

Pastu time tu Hamster baru popular. Kitaorg nak bela kucing mak tak kasi sebab die tau kitaorg x reti jaga. Ayah saya belikan hamster kat kedai apek. Taktau camne ayah saya beli, borong kot. Sebab ada yang cacat kesian gile. Ada yang spesis lain. Haha

Kitaorg bela juga dengan penuh kasih sayang.
Atlast semua hilang, lari xtau pegi mana.

Scary Stuff is Going on
3 hari berturut2 saya mimpi anjing hitam makan orang depan rumah banyak sangat mayat terbaring dekat depan rumah and kawasan rumah.
hari ketiga anjing tu cakap dengan saya nak masuk rumah. Saya tak bagi.
Masa tu saya baru balik dari sekola agama, pastu tengah nak jalan masuk kawasan rumah, saya nampak ada plastic merah. dalam tu ada kertas lukisan 6 family, pastu kena cucuk ngan jarum.
Ssaya masuk rumah, bagitau mak saya. Mak saya bagitau ayah saya. Lepas tu kazen saya datang berubat. Memang ada orang nak kenakan family saya, Sebab nak dapatkan position ayah saya.

After the incident ayah saya bertuka pangkat.Darjah 4 smpai tingkatan 1 saya duduk dekat Kota Tinggi belajar dekat SRK Laksamana.

Disini saya aktif dalam kurikulum, tapi sayang nya sijil dan pingat and  piala saya x simpan. Saya letak sesepah HAHA!

Taktau pulak yang dah besar nanti boleh buat trophy tunjuk kat anak ( x terpikir pun untuk buat camtu )




0 comments: